Programy i przedsięwzięcia Ministra dla studentów, naukowców i instytucji

Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?

Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?

Czy klimat miasta można „poprawić”? Czym jest plantacyjna „gorączka złota”? Jakie są globalne zmiany w rolniczym użytkowaniu ziemi? Czy tracimy lód pod nogami? Na te oraz wiele innych pytań odpowiedź uzyskają uczestnicy projektu „Zrozumieć znane, dostrzec nieznane – jak geografia tłumaczy świat?”. Inicjatywa, dofinansowana ze środków programu „Nauka dla społeczeństwa”, jest realizowana przez Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.

Celem projektu jest popularyzowanie informacji na temat procesów przyrodniczych i społeczno-gospodarczych, z którymi boryka się współczesny świat i które w najbliższej przyszłości mogą stwarzać na całym świecie coraz więcej sytuacji problemowych.

Projekt jest skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych zainteresowanych ekologią, geografią, wiedzą o środowisku i klimacie. W ramach inicjatywy młodzi ludzie uczestniczą w zajęciach realizowanych w ramach 4 bloków tematycznych, na które składają się trwające po dwie godziny warsztaty i wykłady online. Łącznie to 18 godzin zajęć (16 godzin zdalnie oraz 2 godziny zajęć stacjonarnych).

Inicjatywa będzie realizowana od marca 2022 r. do czerwca 2023 r. Weźmie w niej udział co najmniej 400 uczniów z 16 szkół z całej Polski.

Projekt został w całości sfinansowany w ramach programu Ministerstwa Edukacji i Nauki pt. „Nauka dla społeczeństwa” w kwocie 346 380 zł.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do odwiedzenia mediów społecznościowych gdzie poza podsumowaniem projektu można znaleźć wiele geograficznych ciekawostek.

FB: https://www.facebook.com/projekt.znane.nieznane

Instagram: https://www.instagram.com/znane.nieznane/

Twitter: https://twitter.com/Znane_Nieznane