
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
Czy warto mieć miedź? Czym jest bezpieczeństwo energetyczne? Czy w Polsce jest szansa na gorączkę złota? Czy czarne złoto jest naszą szansą? Czy piasek nadaje się tylko do piaskownicy? Na te i wiele innych pytań odpowiedź uzyskają uczestnicy projektu „Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa”. Inicjatywa realizowana jest przez Pracownię Polityki Surowcowej Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią Polskiej Akademii Nauk w ramach dofinansowania z programu „Nauka dla społeczeństwa”.
Nadrzędnych celem projektu jest popularyzacja wśród dzieci i młodzieży wiedzy – o surowcach mineralnych i ich znaczeniu gospodarczym. Przedsięwzięcie dostarcza kompleksowej wiedzy o całym łańcuchu dostaw surowców, począwszy od poszukiwania złóż kopalin i ich eksploatację, aż po produkcję surowców mineralnych i ich recykling, z uwzględnieniem kwestii odpowiedzialnej rekultywacji terenów pogórniczych.
Inicjatywa jest skierowana do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz nauczycieli geografii chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu edukacji surowcowej, która jest elementem bezpieczeństwa surowcowego kraju. W ramach projektu realizowane są zajęcia poruszające zagadnienia związane z gospodarką surowcami mineralnymi, ze szczególnym uwzględnieniem polskich uwarunkowań. W ramach projektu młodzi ludzie oraz dydaktycy mogą zapoznać się z publikowanymi materiałami oraz wziąć udział w wielu aktywnościach.
Projekt jest realizowany od czerwca 2022 r. do czerwca 2024 r.
Inicjatywa została w całości sfinansowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach programu „Nauka dla Społeczeństwa”. Łączna kwota dofinansowania wyniosła 257 830 zł.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do odwiedzenia profilu na FB, gdzie można znaleźć wiele ciekawostek związanych z tematyką górnictwa i surowców mineralnych w Polsce oraz na świecie.